STOWARZYSZENIE TWÓRCÓW I ZWOLENNIKÓW PSYCHOSTYMULACJI
OGŁASZA NABÓR NA
KURS METODY „DYNA-LINGUA M.S.”
autorstwa
dr hab .prof. UWr. Małgorzaty Młynarskiej i dr hab. Tomasza Smereki
Wykłady na Akademii odbędą się w formie stacjonarnej (50 godzin wykładów, 100 godzin praktyk) w terminie od 27.09.2025 r. do 27.06.2026 r.
Zajęcia wykładowe (50 h) będą w Stowarzyszeniu Twórców i Zwolenników Psychostymulacji we Wrocławiu przy pl. Św. Macieja 5/24 II p. jeden raz w miesiącu w ostatnią sobotę miesiąca w godzinach od 14.00 do 19.00.
Praktyki (100 h) będą w Stowarzyszeniu Twórców i Zwolenników Psychostymulacji we Wrocławiu przy pl. Św. Macieja 5/24 II p. w soboty w godzinach od 9.00 do 14.00 i podczas turnusów (dla chętnych).
Nauka metody trwa 150 h i jest przeznaczona dla: logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, rodziców lub opiekunów osób . Głównym celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy nad mową i myśleniem.
Metoda „Dyna-Lingua M.S.” jest skuteczna w terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z opóźnionym rozwojem mowy, z dyslalią, jąkających się, z zaburzeniami emocjonalnymi i intelektualnymi oraz w terapii osób z afazją i dysartrią. Metoda Dyna-Lingua M.S. jest skuteczna w aktywizacji zawodowej, społecznej i mentalnej osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i mentalną.
Uczestnicy otrzymują certyfikat metody Dyna-Lingua M.S po wysłuchaniu wykładów i odbyciu praktyk.
Koszt szkolenia - 4000 zł. (jest możliwość opłat w ratach)
Opłata na konto bankowe nr 81 1020 5242 0000 2802 0137 0485 z dopiskiem KURS DYNA-LINGUA M.S. 2025/2026
Zgłoszenia na kurs:
Przy zgłoszeniu e-mail lub SMS proszę podać
- imię i nazwisko
- nr tel.
- e-mail
- zawód i wykształcenie
Nabór będzie trwał do 15 września 2025 roku.
Serdecznie zapraszamy!
Główne tezy metody Dyna- Lingua.M.S.
- Celem metody Dyna- Lingua M.S. jest rozwój językowy, psychiczny i społeczny człowieka w kierunku osiągnięcia jak najpełniejszej samodzielności życiowej.
- Głównym wątkiem metody Dyna-Lingua M.S. jest wielostronna stymulacja psychiczna ukierunkowana na rozwój dwóch głównych i zarazem najbardziej złożonych funkcji psychicznych: mowy i myślenia realizowana według rozbudowanych programów opartych na diagnozie operacyjnej.
- Zmiany psychiczne powodowane stosowaniem metody Dyna-Lingua M.S. są skutkiem wykorzystania przez terapeutów reguł rządzących procesem uczenia się człowieka oraz akwizycji języka.
- Metoda Dyna-Lingua M.S. obejmuje swoim zakresem różnorodne związki języka z procesami uczenia się i komunikacją społeczną.
- Metoda Dyna-Lingua M.S. podkreśla wielostronne, wzajemne związki języka z czynnością myślenia.
- Myślenie w metodzie Dyna-Lingua M.S. jest traktowane jako złożona umiejętność, której człowiek się uczy.
- W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S. chodzi o uzyskanie spontanicznej aktywności słownej oraz umiejętności prowadzenia rozmowy o cechach skutecznej komunikacji.
- W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S .podstawą jest ćwiczenie wyobraźni i słuchowej pamięci słownej.
- W nauce komunikacji słownej metodą Dyna-Lingua M.S. podstawą są: praca nad teorią umysłu, decentracją, refleksją i konwersacją.
- W terapii mowy biernej ( rozumienia) i czynnej(mówienia) metodą Dyna-Lingua M.S. występują trzy poziomy : integrujący, dyskursywny i uspołeczniający.
- W metodzie Dyna-Lingua M.S. praca terapeutyczna może rozpocząć się na każdym z etapów rozwoju mowy i myślenia a jej przebieg jest ukierunkowany na osiągnięcie kolejnych etapów.
Kurs Metody Dyna- Lingua M.S. zapewnia słuchaczom zdobycie wiedzy i następujących umiejętności:
- Wiedzę o różnych formach zaburzeń rozwojowych , jak: autyzm, zespół Downa, dysfunkcje umysłowe i językowe o różnej etiologii oraz postawy wiedzy o rozwoju językowym, psychicznym i społecznym człowieka.
- Opanowanie technik wspierających naukę mowy na etapie nauki rozumienia mowy i początków mowy czynnej.
- Opanowanie technik sterowania zachowaniem z wykorzystaniem procedur metody behawioralnej.
- Opanowanie procedur terapii dyskursywnej.
- Opanowanie technik badania i pracy nad teorią umysłu u dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Opanowanie procedur pracy nad wyobraźnią.
- Opanowanie technik rozwoju myślenia konkretno-obrazowego i pojęciowego.
- Opanowanie technik rozwijających komunikację, język ciała i relacje interpersonalne.
- Opanowanie technik podnoszących sprawność umysłową dzieci, młodzieży i dorosłych.
- Opanowanie technik kształtujących wzorce zachowania w kierunku pełnego uspołecznienia.
- Poznanie diagnozy operacyjnej i nominalnej dla mowy i myślenia.
- Poznanie sposobu tworzenia programów indywidualnych na podstawie diagnozy operacyjnej.
- Poznanie zasad prowadzenia terapii mowy i myślenia, która od początku zakłada potrzebę uczenia praktycznych umiejętności będących bazą do późniejszej pracy zawodowej.
- Poznanie zasad terapii przez pracę na postawie działalności Cafe Równik i Klubu Dyna-Lingua.
- Poznanie zasad terapii przez wycieczki i podróże.
- Poznanie programów zajęć grupowych i indywidualnych dostosowanych do tematów opracowywanych na każdy bieżący tydzień.
- Poznanie zasad diagnozowania i budowania programów terapii afazji i dysartrii w warunkach szpitalnych i w gabinecie logopedycznym.
- Poznanie programów dodatkowych zajęć wspomagających terapię mowy oraz myślenia. (logorytmika, dogoterapia, terapia ręki, muzykoterapia, taniec, fizjoterapia, ćwiczenia ruchowe i koordynacyjne).
Kurs poprowadzą:
- twórcy metody Dyna- Lingua M.S. logopeda, dr hab. prof. UWr. Małgorzata Młynarska i psycholog, dr hab. Tomasz Smereka,
- zespół neurologopedów z wieloletnim stażem, doświadczonych w pracy metodą Dyna-Lingua M.S.: dr Urszula Augustyniak, dr Renata Gorbenko, mgr Katarzyna Szakowska , dr Marek Święs
- specjaliści z dziedzin powiązanych z terapią mowy oraz myślenia ( dogoterapia, logorytmika, terapia ręki , integracja sensoryczna, fizjoterapia, masaże logopedyczne , techniki relaksacyjne).