• Małgorzata Młynarska
  • 22.05.2024 r.

  STOWARZYSZENIE  TWÓRCÓW I ZWOLENNIKÓW PSYCHOSTYMULACJI

      OGŁASZA  NABÓR DO

    AKADEMII  METODY „DYNA-LINGUA M.S.”

     autorstwa

dr hab .prof. UWr. Małgorzaty Młynarskiej i dr hab. Tomasza Smereki

 

        Wykłady na Akademii  odbędą się w formie hybrydowej ( 50 h stacjonarnie 40 h online) w terminie 24.08-01.09. 2024 roku.

Praktyki (60 h) odbędą się we Wrocławskim Centrum Psychostymulacji w czwartki, soboty i podczas mini turnusów weekendowych.  

Zajęcia stacjonarne będą w Stowarzyszeniu Twórców i Zwolenników Psychostymulacji we Wrocławiu przy pl. Św. Macieja 5/24 II p.

w terminie 24.08.2024 r. i 29.08.-01.09.2024 r. w godzinach 9.00-20.00 (14.00-15.00 przerwa).

Szkolenie online będzie w terminie 25.08.2024 r.28.08.2024 r. w godzinach 9.00-20.00 ( 14.00-15.00 przerwa ).

         Nauka metody  trwa 150 h i jest przeznaczona dla: logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, rodziców lub opiekunów osób niepełnosprawnych. Głównym celem akademii jest przygotowanie uczestników do pracy nad mową i myśleniem.

         Metoda „Dyna-Lingua M.S.” jest skuteczna w  terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z spektrum autystyzmu, z niepełnosprawnością  intelektualną, z opóźnionym rozwojem mowy, z dyslalią, jąkających się, z zaburzeniami emocjonalnymi i intelektualnymi oraz w terapii osób z afazją i dysartrią. Metoda Dyna-Lingua M.S. jest skuteczna w aktywizacji zawodowej, społecznej i mentalnej osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i mentalną.   

         Uczestnicy otrzymują certyfikat metody Dyna-Lingua M.S po wysłuchaniu wykładów i odbyciu praktyk.

Koszt szkolenia-6000 zł.

Opłata na konto nr 81 1020 5242 0000 2802 0137 0485 z dopiskiem Akademia Dyna-Lingua M.S. 2024

Zgłoszenia należy przesyłać na e- mail : logopedia1952@wp.pl

oraz poprzez sms na nr tel. 609061894 podając imię i nazwisko, nr tel. adres mailowy , zawód i wykształcenie.

            Nabór będzie trwał do 15 sierpnia  2024 roku.

 

                             Serdecznie zapraszamy

                    Główne tezy metody Dyna- Lingua.M.S.

1.Celem metody Dyna- Lingua M.S. jest rozwój językowy, psychiczny i społeczny człowieka w kierunku osiągnięcia jak najpełniejszej samodzielności życiowej.

2.Głównym wątkiem metody Dyna-Lingua M.S. jest wielostronna stymulacja psychiczna ukierunkowana na rozwój dwóch głównych i zarazem najbardziej złożonych funkcji psychicznych: mowy i myślenia realizowana według  rozbudowanych programów opartych na diagnozie operacyjnej.

3.Zmiany psychiczne powodowane stosowaniem metody Dyna-Lingua M.S. są skutkiem wykorzystania przez terapeutów reguł rządzących procesem uczenia się człowieka oraz akwizycji języka.

4.Metoda Dyna-Lingua M.S. obejmuje swoim zakresem różnorodne związki języka z  procesami uczenia się i   komunikacją  społeczną.

5.Metoda Dyna-Lingua M.S. podkreśla wielostronne, wzajemne związki języka z czynnością myślenia.

6.Myślenie w metodzie Dyna-Lingua M.S. jest traktowane jako złożona  umiejętność, której człowiek się uczy.

8.W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S. chodzi o uzyskanie spontanicznej aktywności słownej oraz umiejętności prowadzenia rozmowy o cechach  skutecznej komunikacji.

9.W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S .podstawą jest ćwiczenie wyobraźni i słuchowej pamięci słownej.

10. W nauce komunikacji słownej metodą Dyna-Lingua M.S.  podstawą są: praca nad teorią umysłu, decentracją, refleksją i schematami konwersacyjnymi.

11. W terapii mowy biernej ( rozumienia) i czynnej(mówienia) metodą Dyna-Lingua M.S. występują dwa poziomy :  integrujący i dyskursywny.

12.W metodzie Dyna-Lingua M.S. praca terapeutyczna może rozpocząć się na  każdym z etapów rozwoju mowy i myślenia a jej przebieg jest ukierunkowany na osiągnięcie kolejnych etapów.

            

 Akademia Metody Dyna- Lingua M.S. zapewnia  słuchaczom zdobycie wiedzy i następujących umiejętności:

 

1.      Wiedzę o różnych formach zaburzeń rozwojowych , jak: autyzm, zespół Downa, dysfunkcje umysłowe i językowe o różnej etiologii oraz postawy wiedzy o rozwoju językowym, psychicznym i społecznym człowieka.

2.      Opanowanie technik wspierających naukę mowy na etapie nauki rozumienia mowy i początków mowy czynnej.

3.      Opanowanie technik sterowania zachowaniem z wykorzystaniem procedur metody behawioralnej.

4.      Opanowanie procedur terapii dyskursywnej.

5.      Opanowanie technik badania i pracy nad teorią umysłu u dzieci, młodzieży i dorosłych.

6.      Opanowanie procedur pracy nad wyobraźnią.

7.      Opanowanie technik rozwoju myślenia konkretno-obrazowego i pojęciowego.

8.      Opanowanie technik rozwijających komunikację, język ciała i relacje interpersonalne.

9.      Opanowanie technik podnoszących  sprawność umysłową dzieci, młodzieży i dorosłych.

10.  Opanowanie technik kształtujących  wzorce zachowania w kierunku pełnego uspołecznienia.

11.  Poznanie diagnozy operacyjnej i nominalnej dla mowy i myślenia.

12.  Poznanie sposobu tworzenia programów indywidualnych na podstawie diagnozy operacyjnej.

13.  Poznanie zasad prowadzenia terapii mowy i myślenia, która od początku zakłada potrzebę uczenia praktycznych umiejętności będących bazą do późniejszej pracy zawodowej.

14.  Poznanie zasad terapii przez pracę na postawie działalności Cafe Równik i Klubu Dyna-Lingua.

15.  Poznanie zasad terapii przez wycieczki podróże. 

16.  Poznanie programów zajęć grupowych i indywidualnych dostosowanych do tematów opracowywanych na każdy bieżący tydzień.

17.  Poznanie zasad diagnozowania i budowania programów terapii afazji i dysartrii w warunkach szpitalnych i w gabinecie logopedycznym.

18.  Poznanie programów dodatkowych  zajęć wspomagających terapię mowy oraz myślenia.  ( logorytmika, dogoterapia, terapia ręki, muzykoterapia, taniec, fizjoterapia, ćwiczenia ruchowe i koordynacyjne).

 

Akademię tworzą: twórcy metody  Dyna- Lingua M.S.  logopeda, dr hab. prof. UWr. Małgorzata Młynarska i psycholog, dr hab. Tomasz Smereka,   oraz zespół  neurologopedów  z wieloletnim stażem, doświadczonych w pracy metodą Dyna-Lingua M.S.: dr Urszula Augustyniak, dr Renata Gorbenko, mgr Katarzyna Szakowska , dr Marek Święs a także specjaliści z dziedzin powiązanych z terapią mowy oraz myślenia ( dogoterapia, logorytmika, terapia ręki , integracja sensoryczna, fizjoterapia, masaże logopedyczne , techniki relaksacyjne).

 

Powrót