STOWARZYSZENIE TWÓRCÓW I ZWOLENNIKÓW PSYCHOSTYMULACJI
OGŁASZA NABÓR DO
AKADEMII METODY „DYNA-LINGUA M.S.”
autorstwa
dr hab .prof. UWr. Małgorzaty Młynarskiej i dr hab. Tomasza Smereki
Wykłady na Akademii odbędą się w formie hybrydowej ( 50 h stacjonarnie 40 h online) w terminie 24.08-01.09. 2024 roku.
Praktyki (60 h) odbędą się we Wrocławskim Centrum Psychostymulacji w czwartki, soboty i podczas mini turnusów weekendowych.
Zajęcia stacjonarne będą w Stowarzyszeniu Twórców i Zwolenników Psychostymulacji we Wrocławiu przy pl. Św. Macieja 5/24 II p.
w terminie 24.08.2024 r. i 29.08.-01.09.2024 r. w godzinach 9.00-20.00 (14.00-15.00 przerwa).
Szkolenie online będzie w terminie 25.08.2024 r.28.08.2024 r. w godzinach 9.00-20.00 ( 14.00-15.00 przerwa ).
Nauka metody trwa 150 h i jest przeznaczona dla: logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów, nauczycieli, rodziców lub opiekunów osób niepełnosprawnych. Głównym celem akademii jest przygotowanie uczestników do pracy nad mową i myśleniem.
Metoda „Dyna-Lingua M.S.” jest skuteczna w terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z spektrum autystyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z opóźnionym rozwojem mowy, z dyslalią, jąkających się, z zaburzeniami emocjonalnymi i intelektualnymi oraz w terapii osób z afazją i dysartrią. Metoda Dyna-Lingua M.S. jest skuteczna w aktywizacji zawodowej, społecznej i mentalnej osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną i mentalną.
Uczestnicy otrzymują certyfikat metody Dyna-Lingua M.S po wysłuchaniu wykładów i odbyciu praktyk.
Koszt szkolenia-6000 zł.
Opłata na konto nr 81 1020 5242 0000 2802 0137 0485 z dopiskiem Akademia Dyna-Lingua M.S. 2024
Zgłoszenia należy przesyłać na e- mail : logopedia1952@wp.pl
oraz poprzez sms na nr tel. 609061894 podając imię i nazwisko, nr tel. adres mailowy , zawód i wykształcenie.
Nabór będzie trwał do 15 sierpnia 2024 roku.
Serdecznie zapraszamy
Główne tezy metody Dyna- Lingua.M.S.
1.Celem metody Dyna- Lingua M.S. jest rozwój językowy, psychiczny i społeczny człowieka w kierunku osiągnięcia jak najpełniejszej samodzielności życiowej.
2.Głównym wątkiem metody Dyna-Lingua M.S. jest wielostronna stymulacja psychiczna ukierunkowana na rozwój dwóch głównych i zarazem najbardziej złożonych funkcji psychicznych: mowy i myślenia realizowana według rozbudowanych programów opartych na diagnozie operacyjnej.
3.Zmiany psychiczne powodowane stosowaniem metody Dyna-Lingua M.S. są skutkiem wykorzystania przez terapeutów reguł rządzących procesem uczenia się człowieka oraz akwizycji języka.
4.Metoda Dyna-Lingua M.S. obejmuje swoim zakresem różnorodne związki języka z procesami uczenia się i komunikacją społeczną.
5.Metoda Dyna-Lingua M.S. podkreśla wielostronne, wzajemne związki języka z czynnością myślenia.
6.Myślenie w metodzie Dyna-Lingua M.S. jest traktowane jako złożona umiejętność, której człowiek się uczy.
8.W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S. chodzi o uzyskanie spontanicznej aktywności słownej oraz umiejętności prowadzenia rozmowy o cechach skutecznej komunikacji.
9.W nauce mowy metodą Dyna-Lingua M.S .podstawą jest ćwiczenie wyobraźni i słuchowej pamięci słownej.
10. W nauce komunikacji słownej metodą Dyna-Lingua M.S. podstawą są: praca nad teorią umysłu, decentracją, refleksją i schematami konwersacyjnymi.
11. W terapii mowy biernej ( rozumienia) i czynnej(mówienia) metodą Dyna-Lingua M.S. występują dwa poziomy : integrujący i dyskursywny.
12.W metodzie Dyna-Lingua M.S. praca terapeutyczna może rozpocząć się na każdym z etapów rozwoju mowy i myślenia a jej przebieg jest ukierunkowany na osiągnięcie kolejnych etapów.
Akademia Metody Dyna- Lingua M.S. zapewnia słuchaczom zdobycie wiedzy i następujących umiejętności:
1. Wiedzę o różnych formach zaburzeń rozwojowych , jak: autyzm, zespół Downa, dysfunkcje umysłowe i językowe o różnej etiologii oraz postawy wiedzy o rozwoju językowym, psychicznym i społecznym człowieka.
2. Opanowanie technik wspierających naukę mowy na etapie nauki rozumienia mowy i początków mowy czynnej.
3. Opanowanie technik sterowania zachowaniem z wykorzystaniem procedur metody behawioralnej.
4. Opanowanie procedur terapii dyskursywnej.
5. Opanowanie technik badania i pracy nad teorią umysłu u dzieci, młodzieży i dorosłych.
6. Opanowanie procedur pracy nad wyobraźnią.
7. Opanowanie technik rozwoju myślenia konkretno-obrazowego i pojęciowego.
8. Opanowanie technik rozwijających komunikację, język ciała i relacje interpersonalne.
9. Opanowanie technik podnoszących sprawność umysłową dzieci, młodzieży i dorosłych.
10. Opanowanie technik kształtujących wzorce zachowania w kierunku pełnego uspołecznienia.
11. Poznanie diagnozy operacyjnej i nominalnej dla mowy i myślenia.
12. Poznanie sposobu tworzenia programów indywidualnych na podstawie diagnozy operacyjnej.
13. Poznanie zasad prowadzenia terapii mowy i myślenia, która od początku zakłada potrzebę uczenia praktycznych umiejętności będących bazą do późniejszej pracy zawodowej.
14. Poznanie zasad terapii przez pracę na postawie działalności Cafe Równik i Klubu Dyna-Lingua.
15. Poznanie zasad terapii przez wycieczki podróże.
16. Poznanie programów zajęć grupowych i indywidualnych dostosowanych do tematów opracowywanych na każdy bieżący tydzień.
17. Poznanie zasad diagnozowania i budowania programów terapii afazji i dysartrii w warunkach szpitalnych i w gabinecie logopedycznym.
18. Poznanie programów dodatkowych zajęć wspomagających terapię mowy oraz myślenia. ( logorytmika, dogoterapia, terapia ręki, muzykoterapia, taniec, fizjoterapia, ćwiczenia ruchowe i koordynacyjne).
Akademię tworzą: twórcy metody Dyna- Lingua M.S. logopeda, dr hab. prof. UWr. Małgorzata Młynarska i psycholog, dr hab. Tomasz Smereka, oraz zespół neurologopedów z wieloletnim stażem, doświadczonych w pracy metodą Dyna-Lingua M.S.: dr Urszula Augustyniak, dr Renata Gorbenko, mgr Katarzyna Szakowska , dr Marek Święs a także specjaliści z dziedzin powiązanych z terapią mowy oraz myślenia ( dogoterapia, logorytmika, terapia ręki , integracja sensoryczna, fizjoterapia, masaże logopedyczne , techniki relaksacyjne).